Články

Street Fighter WEEKEND 3/2012

Publikováno: 11:07 10.08.2012 | Autor: RUTAN | Kategorie: | Zobrazeno: 2343x
reportáž z akce

Street Fighter Weekend

Letiště Lnáře ; 2–5. Července 2012

„Jsou všelijaký motorkáři, ale nad všema jsou Šakalové!“ – moje oblíbená hláška z filmu Ve stínu Gangu, která mně vždycky nutí to předělat na „Jsou všelijaký motosrazy, ale nad všema je SFW!“. Tohle se mi honí v hlavě pořád dokola po cestě ze Lnářského letiště, kde se tento víkend konal další díl závodů motokaskadérů, který spíš o nějakých závodech je o partě pohodových lidí, nekonečné zábavě a hlavně laťce zábavy, která se nám už několik let stále nedaří nastavit. Jak už jsem psal v minulém a předminulém a tom předtím a…. článku, pokaždé čekám, že už to nemůže být šílenější akce a akorát tak kulové přátelé, pokaždé se spletu! Postupně, jak budete číst článek, pochopíte, proč se už teď těším na srpnové finále.

Celá akce se začala rýsovat ve velkém stylu. Začalo to zjištěním, že v plánovaném termínu SFW 3 se na našem oblíbeném place má konat festival Rockstone Bohemia. Původně jsem chtěl najít jiné místo nebo termín, ale pak mně napadlo jim zavolat. Dva dny na to byla ruka v rukávě a rýsovala se monstrózní akce, kde závody SFW měly být součástí programu festivalu. Ovšem nic nejde takhle snadno, ne v našem světě. A když jo, tak je to nějaká fligna. My / účastníci SFW / jsme z toho vyklouzli poměrně beze škod, ale lituju ty, kdo si koupili lístek na festival, který se vůbec nekonal:) Začalo to tím, že účast Kabátů byla zrušena, potom další půlka ostatních kapel a nakonec mi volali lidé, o kterých se nikdy neslyšel a varovali mně, že se festival vůbec konat nebude. A tak se i stalo. Dozvěděli jsme se o tom necelý týden před začátkem akce a mně paradoxně spadl kámen ze srdce, protože plochu jsme měli tím pádem jen pro sebe.

Účast ze SFW 2 bylo hodně těžké překonat. Asi se to ani nepovedlo, ale zapomeňte na to, že počet hlav je nějak úměrný tomu, co se bude dít. Důležité není KOLIK přijede, ale KDO přijede a tentokrát se dostavilo kompletní úderné jádro v čele se známými firmami, které minimálně od letoška podezírám z lobotomie. Pro mě začaly závody už ve středu ráno, kdy jsem už celý nedočkavý naházel dvě (ano, slovy DVĚÉ) motorky na vlek. Kromě zebry jí společnost dělala budoucí zebra třetí – Kawasaki ZX-6R, bývalá milenka Járy Janovského a poté oběť znásilnění …no říkejme mu třeba Honza:) Dalo mi tři dny práce, než jsem z ní orval všechny zbytky lepidla z tavné pistole na dekorace, díky které držely kapoty, pohromadě. Díky bohu, že si letos Voda hraje na sólistu a už druhý SFW po sobě jsme jeli každý zvlášť, jinak bychom se na ten vozík už opravdu nevešli. Leda tam ty motorky naházet jak seno na sebe a stáhnout to „na cikána“ pěkně kurtou k sobě. Když už o tom pacholkovi mluvíme, rád bych mu předčasně udělil titul SMOLAŘ (nebo ku….ič?) ROKU. Na Jaře jsme na ponku měli jeho první motor kousnutý na klice. Vyměnili jsme kliku, kterou po hodině ježdění opět zadřel. Tak koupil další kompletní motor, pro jistotu už zadřený Proto se ukázal jenom sólo s chotí, aby mohl jet večer zase domů. Pokud spolu budeme jezdit na SFW dál, mám pouze dvě volby – 1) koupit karavan s nákladním návěsem a hydraulickou rukou nebo 2) začít jezdit nalehko.

Po cestě mně čekala ještě jedna zastávka. Protože jsem měl minimum času připravit Kawu kompletně, doslova mně zachránil Mára Matoušek, který řekl „tak to přivez“. Upřimně řečeno, neznám moc lidí, kteří přestože mají už tak dost nabitý program dělali do půl jedné do rána na motorce někoho jiného v podstatě zadarmo! Proto tisíckrát děkuju Máro! Zvládli jsme svařit hrazdu, udělat držák třetí brzdy a hlavně opravit takoucí tlumič, který by mně v podstatě diskvalifikoval z jakéhokoliv ježdění. Důvod, proč to teklo byl jak ze seriálu „A je to“! Inu dostal jsem radu, abych ty vidlice vyztužil vyvložkováním, k čemuž je potřeba povolit a vyšroubovat spodní díl vidlice ven. Tak jsem se do toho pustil a po dvou hodinách skákání po dvoumetrové tyči, abych povolil hořákem rozžhavený tlumič jsem celý propocený a unadávaný zlomil svěrák. Tlumič byl částečně povolený, nešel ani povolit, ani útáhnout, tekl a já chtěl zničit celý svět. S Márou se nám to povedlo rozebrat za cenu zničení spodního dílu, který mu zbyl z dob, kdy se mu ty vidlice zlomily. Beru to jako talisman pro štěstí, bylo by asi hloupé, kdyby se ta samá věc stala dvakrát ne?

Když jsme to dodělali o půl jedné ráno, za svitu úplňku jsem motorku naložil na vlek a jelo se do Lnářů, kde už na mně čekali první nedočkavci. Je to ale pěkná blbost takhle unavenej jet 150km daleko a 15 km od cíle už jsem to musel zalomit a jít se ven proplesknout, abych neusnul. Tak nebo onak, cestu jsem přežil, a protože jsem už neměl sílu stavět stan, dal jsem si romantiku pod širákem. To bylo čtvrteční ráno. Ano, ČTVRTEČNÍ – kde jsou doby, kdy SFW začínalo v Pátek večer, kdy se všichni po návratu z práce zuby nehty sbalili a vypadli, aby stihli ještě dorazit za světla Po probuzení nás čekala milá povinnost nafouknout bazén a za půl hodiny , přesný jako hodinky, přijel Hugo s oranžovou cisternou pitné vody. Vzhledem k tomu, jaké ten den bylo vedro se na mašinu nikomu moc nechtělo. Tak jsme zajeli na oběd a po návratu to teprve na mně přišlo. Nejdřív samozřejmě zkusit Kawu. První dojem byl takový nejistý – podstatně kratší převodovka, vyšší řidítka a jiný průběh výkonu. Nicméně netrvalo ani pět minut a bez problémů jsem vytočil kolečko, se kterým se na Daytoně normálně peru půl hodiny. Ten rozdíl je neskutečný, kawa je snad kromě driftů ve všem lepší. Přední třmeny jsem vyměnil za monobloky z CBR 600RR a jak jsem si předtím myslel, že Daytona má nejlepší brzdy ze všeho, na čem jsem do té doby jel, tak jsem se krutě spletl. Skvělý nástup + výborná dávkovatelnost = čtyři pokusy za sebou k 80 metrům na motorce, se kterou jsem najezdil ani né hodinu! Nicméně moje radost netrvala věčně, jedu si po zadním, nájezd do kolečka a CHRUP, rozlomil se držák brzdového třmenu a seděl jsem na prdeli. Později jsem ho odvezl k mistru svářeči Františkovi, který mi ho další den donesl zcela nový, vyřezaný z oceli:) Pak ale nastal zajímavý moment – přesedlal jsem na Dayotonu a z první dobré jsem málem šel na držku. Zapomněl jsem totiž na fakt, že ona ta zebra jede ze spoda o dost líp než Kawa. Tak jsem za to vzal jako předtím, málem mi to vytrhlo řidítka z ruky a tak tak, že jsem to ubrzdil. Následovalo 20 minut pokusů o stejné věci jako na Kawě, ale ono to z nějakého důvodu všechno šlo o dost hůř, nebo nešlo vůbec. U koleček to chcípalo, brzdy měly podivný, nevypočitatelný nástup a jediné, co trochu fungovalo, byly drifty. Pro začátečníka, nebo mírně pokročilého je Daytona výborná díky tuhému a přesnému podvozku a silnému motoru, ale pokud máte ambice točit kola, nebo jezdit nějaké pomalé, technické triky, tak na tenhle stroj zapomeňte. Neodpustí Vám jedinou chybu!

V průběhu čtvrtka dorazilo zhruba tolik lidí, jako na SFW 1 celkem a díky pořádnému vedru nebyla největší bitka o místo na place, ale o místo v bazénu, roštěnky se vyvalovaly na dekách a chytaly bronz .
Pátek ráno už vypadal podstatně jinak. Lidí jako psů, dorazila Ostrava, Kutná hora a na place začalo být náramně těsno. To především kvůli Pájovi Korychovi. Ležel jsem si utahaný na lavičce, znuděně pozoroval precizně propracovaný trénink Marťana Krátkého, když v tu chvíli nastartoval stroj Obi Van Kenobi. Je to asi jako když tasmánského čerta nafetujete hvězdičkama a pustíte mu do walkmanu Rock ´n Roll. Normálně stačí šířka hlavní lnářské ranveje na trénink třem, čtyřem jezdc. Pro něj byla malá! Styl, který Pavel jezdí je jedinečný svou agresivitou a u nás nevím o nikom, s kým bych ho mohl srovnat. Drift, prasáááárna zleva do prava, bordel, kravál, neznám krizi, prostě ležel jsem na lavičce, čuměl na to a tlemil jsem se od ucha k uchu. Jenom je hrozná škoda, že vyměnil litrové GSXR za šestku CBR. Předtím to byla ještě větší mrda, třeba se dočkám comebacku dřív, než mně dostane syfylis.

Vzhledem k tomu, jak se SFW letos rozjelo jsme museli zapracovat trochu na bezpečnosti. Přestože žádná auta nestály u závodní dráhy, všichni jezdili poměrně disciplinovaně, andělé strážní už tu šichtu nemohli vydržet a první to odskákal Ivánek „Duivan“ Dudašiu. Já to přímo neviděl, takže Vám nepovím, co se stalo, slyšel jsem jenom „ty kráááávo“ a Ivánek se válel na betonu. Dopadlo to sice „jenom“ odřinama a modřinama, ale lidi… takové jelito svět neviděl! Moje verze je, že si tím chtěl Ivánek maskovat svoje masochistické hrátky s Vlastou Maškou z předešlé noci, možná se jenom projevila jeho patologická potřeba se nějak dostat do článku, tak jako tak jsem ale rád, že se mu v podstatě nic vážného nestalo. Pro mě je naprosto povinná věc jet si zaplavat do nedalekého zatopeného lomu. Odhodlat se skočit šipku z desítky mi trvalo pořádně dlouho, příště nechám strach dole, vylezu nahoru a prostě skočím dolů. I koupání dopadlo bez zranění a ten den už se naštěstí nikomu nic nestalo , ale další incident na sebe nedal dlouho čekat. Vzhledem k tomu, co se běžně na SFW v noci děje to byla jenom otázka času, kdy se při noční hitparádě debilních nápadů stane nějaký průser. A protože už bylo na čase a Šárka se nechtěla koukat na to, jak se někdo vyprasí (třeba při jízdě na dveřích za motorkou), vzala to hrdinsky na sebe a skočila ve tři ráno přes oheň tak šikovně, že si zlomila ruku + pár popálen na cestu nemocnice. Já se ráno probral a koukám …Šárka ruku v gypsu, všude bordel…no to jsem zase něco zaspal! A málem bych zapomněl, že se ještě vykostil Sporťák, ale takové bebíčka, jako vyseknutý kus kůže z loktu až na šlachy nemá smysl vůbec řešit.

Sobotní ráno..zpěv ptáků, vůně doutnající hromady ohořelých zbytků kdoví čeho a kompletní Crazy day team fuč. Jeli si odskočit odjezdit show na Brouky do Chlumce. Podle pozdějšího vyprávění to musela být mega akce, koho taky napadne odpálit za jízdy v Pathfinderu plném lidí dělobuch o síle menšího granátu? Uděluju tři hvězdičky za výtržnost, jen tak dál! Sobotní program byl´stoprocentně tréninkový. Postupně jsme si s Kawou na sebe zvykali víc a víc a dvě, tři kolečka přestávaly být náhoda a cítil jsem, že napotřetí už konečně kvalifikaci udělám. Stoppie s kawou bylo jako utírání si zadku sametem. 70m jistých skoro na každý pokus, nejdál jsem to poslal na 85 metrů, ale když je na place taková konkurence jako Chmelda, Sporťák nebo Schimpi, můžete myslet pouze na čtvrté místo. Schimpi na litru s dlouhou kyvkou ve dvou po sobě jetých pokusech dal rovnou stovku i přesto, že měl na předním kole obutou nějakou pochybnou polocestovní gumu. Když jsem se ho zeptal, co to tam má za puk, řekl mi jenom … „Notak, notak…n.notak jiná n.nebyla ne?!“ Poté, co jsme s Vodou načmárali soutěžní značení na zem se do tréninku pustil Kraťas. Přestože si dal cíl ujet záda za 30s a víc, povedlo se mu jenom trapných 28 a 26s, což by i tak byl mimochodem rekord. Na trénink koleček po zadním kolem kuželu se nedalo dívat, protože se Vám z té šílené rotace udělá za chvilku blbě. Do závodu chybělo možná půl hodiny a svoji účast musel odvolat Soby, protože měl víc práce s dezinfekcí brutální odřeniny lokte, zad a boku. Jó to je tak, když někdo nenosí chrániče:) Amééérika!

Tak a je to tady – závody. Startovní listina byla podle očekávání bohatá, do profíků se probojoval i Jan „Jánoš“ Budzel, který zvládl v kvalifikaci oba limity. Na rozdíl ode mě..stoppie bez potíží a pak kolečka po zadním. Přestože jsem ten den dal kolečko v 80% pokusů napoprvé, nervy zapracovaly a oba pokusy jsem pokazil. Za pět minut jsem si to říznul jenom tak ze zvědavosti a na pohodu kolečko, bez potíží. Do profi se překvapivě neprobojoval Přéma, který nezvládl jízdu po předním. Celková účast v profesionálech byla bez divoké karty z amatérů 6 jezdců, do amatérů se přihlásilo 10 jezdců. A to včetně nové tváře – Dana Levého, který přijel se Simsonem. Takový nenápadný teenager, kterého tam nikdo neznal. Když přijel, pozoroval jsem jeho trénink a říkal jsem si, že „nic moc“. Ale u něj z nějakého důvodu funguje závodní režim úplně naopak, protože v závodní freestylové exhibici zajel takou mrdu, že mu porota z nadšení navzdory pravidlům vytvořila zvláštní kategorii do 350ccm, kterou vyhrál (pochopitelně – byl v ní sám ) Z dvaceti možných bodů dostal 5×15b, což je na první účast hodně slušné! Prozatím tuto kategorii beru pouze na zkoušku, budeme o ní uvažovat v oficiálních pravidlech pro SFW 2013. Výborně zajel svojí jízdu Přéma ve svém klasickém PUNK stylu, ale na Pepoše s jeho drifty, jízdou po předním s dokonalou otočkou to bodově nestačilo a Pepoš vyhrál amatéry + divokou kartu na start v Profi kategorii. Obyčejně to je tak, že nejlepší amatér končí poslední v profíkách, ale jihomoravský démon dokázal porazit i jednoho profíka a skončil šestý. Nad ním už v soutěžním poli kroužili žraloci a bitva o medaile mohla začít. Mike MZ s jeho uřvaným CBR zajel volnou exhibici moc hezky. Základy z MZety jdou po přechodu na CBR strašně vidět, ale už to není taková sranda jako s lehkou MZetou. Mika ale zabily povinné prvky – Při jízdě po předním se mu nepovedl nástup při prvním pokusu, kdy chytil wobble a raději to sundal dolů na dvaatřiceti metrech, než aby se rozsekal. Stejnou vzdálenost ujel i na 40m rozjezdu, což je pro jezdce jeho kvalit taky podprůměrný výkon. K tomu zamáznul oba pokusy v gumování a první pokus v kolečkách po zadním, kde dal jenom dvě, přestože v druhém jich dal deset. Věřím tomu, že je schopen dát 2×12 koleček, příště to musíme zkusit aspoň nanečisto.To mu vyneslo pouze páté místo. Naproti tomu Chmelda bodoval při všech povinných prvcích. Jediné zaváhání přišlo při kolečkách po zadním, kde v prvním pokusu dal taky jenom dvě. Čtyřminutovka freestyle byla klasicky povedená, ale v bodovém součtu mu na bronz scházely jenom necelé tři body. Bronz urval Adam „porno“ Peschel, který si to vše vybojoval především urputným výkonem v exhibici. K stříbrnému místu by mu chybělo pouze zvládnout čistě oba pokusy koleček po zadním, kde hodně chyboval a odnesl si pouze čtyři body. Sporťákovi se vyloženě nepovedly povinné prvky, kde v jízdě po zadním, gumování a kolečkách po zadním promarnil po jednom pokusu, což znamenalo velkou bodovou ztrátu, ale díky kvalitě všech druhých pokusů a skvělé exhibici vybojoval s náskokem 12,6b druhé místo. A pak to přišlo …. Pro nikoho žádné překvapení, že bude Kraťas první, ale způsob, jakým vyhrál, stanovil hranici mezi dobrými a skvělými jezdci. K jeho výkonu jenom stručně:
Jízda po zadním – 28,8s (nový rekord) + 26,2s (druhý nejlepší čas)
Jízda po předním – 73m + 47,5m
Gumování – 12,7s + 11,9s
Kolečka po zadním (a teď si držte pinďoury) – 16 + 14 koleček! To jsou čisté dvě sekundy na kolo!
Freestyle – 19+19+20+19+20 = 97 bodů. Pouze tři body do plného bodového zisku.

V jeho pojetí je vidět propastný rozdíl mezi zbytkem startovního pole a už teď je mi jasné, že na příští ročník pozvu širokou zahraniční kaskadérskou veřejnost, aby měl trochu konkurenci:)

Soutěžní výsledky třetího kola SFW 2012 vypadají takto:

Průběžné pořadí:

Protože Crazy day team dorazil až okolo šesté večer, poslední exhibice se dojížděly až při západu slunce. Tak jako tak nikomu se nechtělo přestat jezdit a omezovače zněly i dlouho po setmění. To budeme muset bohužel omezit na SFW 4, protože se mi dostalo na stůl pár stížností na rušení nočního klidu:) Sobotní večer patřil Sporťákovi, protože se prosáklo, že má narozeniny. A protože jsem od přírody perverzní a chtěl jsem, aby z jeho dárku měli užitek všichni, objednal jsem pro něj kontaktní striptýz, ze kterého mi hučí v …hlavě…ještě teď. Holka nádherná, divoká, Sporťák nepřítomný pohled, prostě se to povedlo na jedničku. Pak už se jenom slavilo a řádilo do brzkých ranních hodin, druhý den několikahodinový úklid a cesta domů.
V termínu 30.8 – 2.9 se na stejném místě bude konat finálové kolo, kam přijede také celá výprava kaskadérské školy Crazy day teamu s doprovodem.
Těším se na vás!
Rutan

Fotogalerie : "":http://kulich400­.galerie.cz/…1–8-5–8-2012
Soutěžní výsledky ke stažení v XLS: "":http://uloz­to.cz/…vysled­ky-rar

 

Komentáře

Voda
Voda - 00:18 14.08.2012
...koupit karavan s nákladním návěsem a hydraulickou rukou !!
Přemek Vaněk
Přemek Vaněk - 10:58 13.08.2012
Rutan=nejlepší počtení na netu :)
Jára Poli
Jára Poli - 19:37 12.08.2012
Jj pekelné akce
Sporťák
Sporťák - 20:42 10.08.2012
bylo to zas pornoooooooo
Linkuj si! Přidej na Facebook.com Del.icio.us Jaggni to! Přidej na Pozrisi.sk