Články

Street Fighter WEEKEND 2/2012

Publikováno: 23:45 10.07.2012 | Autor: RUTAN | Kategorie: | Zobrazeno: 3003x
reportáž z akce

Street Fighter WEEKEND 2

Letiště Lnáře ; 5–8. Července 2012

Tento článek jsem začal psát v hlavě už při nedělní cestě zpět z akce. Honí se mi hlavou tolik věcí, že vlastně ani nevím odkud bych měl začít. Naplánovali jsme tuto akci jako čtyřdenní díky prodlouženému víkendu a vyplatilo se to. Někteří nedočkavci dorazili už ve Středu večer, aby jim hned v první den tréninků mohlo být řádně blbě. Já jsem dobalil věci ve Středu po půlnoci a vyrazil jsem druhý den poctivě v šest ráno. Na místo jsem přijel okolo desáté, vybalil jsem a netrpělivě vyhlížel cisternu. Ptáte se proč cisternu? Někdo by si tipnul, že po létech troškaření jsme si dovezli Zelenou rovnou v cisterně, ale tentokrát to byla cisterna s pitnou vodou, kterou jsme naplnili třímetrový nafukovací bazén. Sice jsme museli zalepit asi šest děr, ale nakonec se povedlo a byl to neskutečný luxus moct se ochladit v tom vedru ve chladné vodě. Ostravské kočovné kmeny v čele s hlavním gádžou Adamem dorazily ve velkém stylu v pětitunové, osmikolové soupravě připomínající nákladní vlak. Přestože je na bazénu skákání do vody piktogramem výslovně zakázáno, nedisciplinovaný Adam do něj skočil rovnou z jedoucího auta. Mně v tu chvíli došlo, že to bude pro bazén těžká zkouška a rovnou jsem se s ním rozloučil. Počasí týden před akcí slibovalo velké věci a taky že ano! Po poledni se přihnala taková bouřka, že jsme museli ve čtyřech lidech držet party stany, aby nám je to neodneslo. Když jsme si promočení na kost oddechli, že do nás neuhodil blesk, (přece jenom kempovat na kopci otevřeného terénu za bouřky není zrovna košér nápad), tak v druhé vlně přišly kroupy. Naštěstí nic velkého, tak akorát do pití místo ledu nebo na trénink driftů, které se na mokru jezdí skvěle. Doporučuju taky všem zkusit to, co jsem zkusil já – za hustého krupobití vyjděte ven, zakloňte hlavu a dívejte se na nebe. Romantika jako kráva do doby, než koupíte kroupou do otevřeného oka:) Ze seznamu věcí, co musím vyzkoušet než zemřu, si můžu vyškrtnout další bod.

Žádný déšť ale nevydrží věčně a protože bylo teplo, ranvej byla v mžiku suchá a šlo se trénovat. V tu chvíli už se mi zdálo, že je na místě nějak podezřele plno a pořád přijížděli další a další auta. Nakonec se nás sešlo nejvíc co kdy na SFW bylo. 26 jezdců a stanové městečko, kterému nestačila stometrová šířka letiště. Škoda jen, že do soutěže šla jen cca půlka jezdců, byla by to pořádná podívaná, kdyby se odhodlali všichni. Když ale trénovali všichni naráz, připomínalo to tam sršní hnízdo. Štěkání omezovačů a pískání gum znělo ze všech stran a jenom díky rozlehlosti lnářského letiště se dalo trénovat relativně bezpečně. Velká účast byla taky díky novým tvářím, které vyplavaly na hladinu díky kaskadérské škole Crazy day.

Čtyřdenní akce, jakkoliv byla vyčerpávající ukázala naplno své výhody v tom, že nebylo nutné po příjezdu trénink kdoví jak hrotit a bylo možné rozložit síly na trénink ve dvou dnech. Podle mého přesně to SFW chybělo, protože když přijedete na místo v Pátek odpoledne, ztěží si kvalitně zajezdíte, natož ještě stavět stan atd. Další úžasná věc na této akci bylo technické zázemí, které jsme měli k dispozici. Bez elektrocentrály by to nešlo, to je jasná věc, ale třeba ledničku, velký plynový grill nebo aparaturu jsme na akci ještě neměli! A to všechno díky Járovi s Honzou, kteří si připsali dva kladné Bludišťáky. Další obrovská výhoda, byl svářeč Franta se svářečkou na hliník v nedaleké vesnici, kterému já osobně vděčím za několikanásobnou pomoc, bez které bych ukončil tyto závody během pátečního tréninku. Nejdřív jsem zlomil podsedlový rám, který už měl po dvou letech plné zuby ježdění po hrazdě. Jsem překvapený, že prasknul až teď, protože jsem se k němu místy choval opravdu hrubě. Druhá návštěva ve svařovně byla po ulomení páky zadní brzdy a k té třetí, nejdůležitější se dostanu za chvíli.

NA HRANĚ…


Úvodem tohohle odstavce musím poděkovat celé legii strážných andělů, která hlídkovala nad letištěm a musela to být hrozná šichta, protože přes všechny ty krizovky nikoho sanitka odvážet nemusela. Tolik pádů najednou jsem na SFW ještě neviděl a byl to asi důsledek toho velkého množství jezdců. V pátečním tréninku byl nejvíc vidět Adam a jeho brutální drifty, ve kterých byl vždycky dobrej, ale tentokrát v tom bylo ještě něco navíc. Hrotil to, hrotil až to přehnal a to kopnutí, o které si koledoval celé dopoledne prostě přijít muselo. Já jsem ten pád neviděl, ale údajně letěl okolo pěti metrů vzduchem a dopad do měkkého se opravdu nekonal. Naštěstí šlo jenom o varování a nic se nikomu nestalo. Další krizovku jsem si vykoledoval já když jsem chtěl dát dlouhou hrazdu v sedě a humpolácky jsem zahryznul tu moji kousavou zadní brzdu, která mně i motorku katapultovala směrem k zemi a nestíhal jsem se pak divit. Jen tak tak, že jsem nepřeletěl přes řidítka. Což o to, o mně nejde, nějak bych to ukutálel, ale fatální chyba byla jet ten trik proti lidem a autům. Nakonec to dobře dopadlo, udržel jsem se řidítek a ubrzdil to. Pro mě silné varování a připomenutí, že jezdit nebezpečné věci proti lidem je na facku, druhou, třetí a k tomu kopanec do řiti. To ale nebyl konec, alespoň né z mojí strany. Sobotní úsilí před kvalifikací u mě vyprovokovalo snahu vytočit kolo za každou cenu, po přehnaném náklonu jsem se s motorkou poroučel k zemi, po nárazu jsem z toho vylítl, vysoký volnoběh motorku postavil zpět na kola a ta zamířila do lidí. Dosprintoval jsem co se dalo, v poslední chvíli jsem ji strhnul za hrazdu k zemi, abych zabránil nárazu do auta, ale zachránit se to úplně nepodařilo. Kromě toho, že jsem se o hrazdu málem vykastroval jsem Petru Přívozníkovi předním kolem roztrhl chladič oleje na jeho V-Stromu a sobě chladič vody. Opět se nikomu naštětí nic vážného nestalo, ale toto varování už nepatřilo jenom mně, ale především těm, kteří parkovali okolo jezdecké arény kde, co si budeme povídat, neměli co dělat. Situaci nezachránil nikdo jiný než František, který chladič během hodiny opravil, že byl jako nový. Poslední krizovku vyrobil Sporťák, kterému při show podklouzlo přední kolo v poměrně velké rychlosti, šel k zemi a motorka minula stojící hlouček lidí možná o dva metry. No a protože v cestě motorce stál betonový kanál, nemuseli jsme cébro dál honit po louce. Rána jako kráva a Sporťák se mohl zbytek dne věnovat už pouze polemizováním nad tím, co by se stalo, kdyby ti lidi nestihli uskočit. Všechna varování osudu jsem pochopil, děkuju za ně a na příštím SFW dojde k zásadním změnám v oblasti bezpečnosti.

PÁTEČNÍ POHODA


Samostatný odstavec chci věnovat speciálně pátečnímu dni, který byl nabitý pohodou a úžasnou zábavou od rozednění do pozdních ranních hodin sobotního dne. Ježdění tentokrát vynechám, začalo to totiž neskutečným obědem v restauraci na Panské ve Lnářích, kterou doporučuju navštívit, protože tam co se děje, to svět neviděl! Byli jsme tam celkem dvakrát v průběhu akce a vypíchl bych asi tyto brilantní zážitky z oblasti gastronomie a restauratérství:

  1. Neschopnost číšníka zapamatovat si co si kdo objednal, neustálý zmatek
  2. Menu má dvě stránky pouze různých druhů řízků a po příchodu nám sdělili, že pokud nechceme čekat hodinu na jídlo, nemáme si dávat nic smaženého a doporučili nám vybírat ze svíčkové nebo guláše)) Pohlreich by se asi zlomil v pase smíchy.
  3. Palec číšníka zabořený v tatarce na talíři, nebo polévce, kterou přinášel. Na otázku co to jako znamená palec suše olíznul, pokrčil rameny a odešel.
  4. Vynikající práce s pepřem v bramborovém salátu, který kuchař vykunil do vzhledu straciatelly, že se to nedalo jíst. Po výtce ať ten blivajz odnese a přinese něco normálního s tím odešel a už se nevrátil) Nicméně na účtence to vyškrtnout už zapomněl.
  5. Kvalitní přehled o hostech je základ, a proto když jsme přišli a sedli se ke stolu, kde ještě bylo neuklizené nádobí od předchozích hostů po chvilce přišel pingl a prý jestli si ještě něco dáme, nebo budeme platit)))

    Někomu by se mohlo zdát, že to člověka může naštvat, ale takové safari jako tam se už blbě hledá a bavilo nás to po zbytek víkendu. Sobotní oběd už jsme si pro jistotu dali v blatenské pizzerii, kde bylo 2× tolik lidí a dvě číšnice to zvládly s prstem v nose a bez potíží obsloužit. Největší páteční pohodu ale udělal výlet do nedalekého zatopeného lomu. Přestože tam bylo poměrně narváno, voda byla poměrně čistá, teplá jak kafe a skály byly pořád stejně vysoké jako před třemi lety. Do doby, než přijel Adam, dalo se tam skákat ze tří úrovní – 4 metry, 8 metrů a 10 metrů. To ale tomu cypovi nestačilo a na čtrnácti metrech, kde už bylo křoví a stromy vyklestil rozběhovou dráhu na dva rychlé kroky a skočil dolů. Na bezpečnost zapomeňte, jeden krok vedle, zakopnutí nebo uklouznutí a jste večer ve zprávách. No, a protože jsem tam vylezl s ním a byl bych sraba, kdybych to taky neskočil, tak jsem to skočil dolů jak mně Satan stvořil. Každý, kdo kdy skočil z takové výšky ví jak dlouho trvá let a jaká šílená rána to o tu vodu je. Naostro je to všecko na druhou, štípne to mezi půlky jako když práskne bičem, což už ale těžko ovlivníte když se řítíte dolů. Později to Adam skočil taky nahej a náraz té jeho ostravské klobásy na vodní hladinu udělal kromě dvoumetrové přílivové vlny takovou ránu, že tlaková vlna rozbíjela okna v přilehlých obcích. Bohužel se nepovedlo uskutečnit plán s pronájmem vodního blobu, který jsem chtěl do toho lomu vzít, ale naděje žije na SFW 3. Tím ale zábava nekončila – našli jsme ve vodě desetimetrový kmen stromu a šest chlapů si s tím hrálo jak malé děti dobře půl hodiny. Po návratu na plac ještě mnoho jezdců trénovalo, ač už ten den docházely síly. Postupně lidí na place ubývalo a vypadalo to na poměrně klidný zbytek dne, ale pak přijel Schimpi se Sporťákem..

Páteční afterparty vypadala zpočátku dost klidně, ale Schimpi se na to nemohl koukat, nechal si zahrát Michala Tučného a rozdováděl holky tak, že najednou byly tři hodiny ráno, aparatura na plné koule, bazén plný lidí a všichni trsali jak smyslů zbavení. O půlnoci to všem jako tradičně zpestřil Ninja ohňostrojem. Byla mu radost asistovat do té doby, než do odpalovací trubky hodil jednu rachejtli omylem obráceně. Štěstí, že si toho všiml a zahlásil to, protože to by bylo asi dost nepříjemné překvápko sledovat výbuch ze dvou metrů. Pět lidí se rozprchlo jako když střelí do slepic, já byl nejblíž, tak jsem stihl jenom zalehnout a práásk. Sranda s ohňostrojem pokračovala nechtěně i v Neděli při úklidu, kdy se spaloval na hromadě veškerý papírový odpad a kdosi tam přihodil úplně nepoužitý kompakt na 19 ran, o kterém si myslel, že je už použitý. Nevím kdo nad námi držel ten víkend ochrannou ruku, ale byl to frajer, protože ten kompakt mířil shodou okolností kolmo vzhůru místo do lidí všude kolem.

SOBOTA – ZÁVOD


Sobotní ráno bylo pro mnoho lidí dost zajímavé. Večírek končil okolo třetí ráno a v kombinaci probuzení řevem šimpanzovy ER6, to byl opravdu zážitek. Nechápu, jak může dělat motorka takovýhle bordel, i veverky v okolí radši slezly ze stromů, aby nespadly. Před polednem jsem s Voďákem namaloval stupnice na plochu a šlo se naposledy trochu potrénovat. Kdo se chtěl dostat do kategorie PROFI, musel zvládnout kvalifikaci a dát 50m po předním a utočit jedno kolečko po zadním. Ti, co zvládali kolečka drtili stoppie, ti co uměli po předním drtili kolečka. To druhé byl můj případ a přestože jsem už s kolečkem neměl tolik problémů jako jindy, nepovedlo se mi do něj na dva pokusy ani najet a spadl jsem zase do amatérů. Zbytek kvalifikací byl taky výživný, hlavně co se Stoppie týče. Michal Martínek s MZetou první pokus pokazil, ale zachoval klid a v druhém pokusu ujel 59 metrů! Přéma Vaněk společně s Filipem Antošovským do toho šli prsama a oba zvládli jízdu po předním přesně na 50m hranici ač to vyhrotili až do držkopádu na konci, jak se to snažili za každou cenu udržet. Historie se nebude ptát jak udělali kvalifikaci, ale že ji udělali a já jsem na cílovce málem spadl smíchy z motorky. Trochu jsme změnili systém povinných prvků, kdy jezdec už nejede všechno naráz, ale jezdí se po skupinách jednotlivý prvek. Všichni odjedou Stoppie, pak záda atd.. Osvědčilo se to hodně, všechno se zrychlilo a i pro jezdce to bylo příjemnější, takže to je teď nový standart. Nejprve se závodilo v kategorii Amatérů, kterou jsem ale z větší části neviděl, protože jsem řešil opravu chladiče Petra Přívozníka, který jsem mu svým pádem poškodil. Naštěstí jsem se stihl vrátit ze svařovny cca pět minut před svým startem, takže jsem celý nervózní na sebe naházel chrániče a odjezdil podprůměrnou čtyřminutovku, se kterou jsem vůbec nebyl spokojený, ale aspoň jsem to nepropásl. Přéma si omylem, nebo z tréninku odjel i kategorii amatérů, přestože udělal kvalifikaci do profi a asi i díky tomu (té show nic nechybělo) vyhrál divokou kartu Foxmaniak, který o jeden jediný bod překonal moje skóre. Kdyby nebyl Přémův výkon anulován, rozdrtil by nás všechny ještě o sedm bodů rozdílu.

Závod kategorie profesionálů byl tentokrát mimořádně zajímavý, protože s námi úplně poprvé jel závod taky v současnosti nejlepší český jezdec – Martin Krátký. A ve většině bodování bylo zatraceně dobře vidět proč je nejlepší. Přestože ve Stoppie nestačil na Chmeldu a Sporťáka, v pomalé jízdě po zadním rozdílem třídy rozsekal každého co se mu postavil do cesty, včetně držitele dosavadního rekordu – Michala Martínka, který ho držel na hranici někde těsně pod dvacet sekund, navíc na MZetě. Martin to dal v druhé jízdě za 25,3s a nespokojeně kroutil hlavou, že to jde i přes třicet. Pro mě to bylo neuvěřitelné pozorovat, jakou rovnováhu a cit může někdo vůbec mít. Krize, nekrize, všechno ustál. Mike jako tradičně jel tento prvek bez držení řidítek, což mu v prvním pokusu nevyšlo a přišel tak o cenné body. Druhý pokus už zajel čistě. Bohouš Chmelař po skvělém pokusu z jízdy po předním (95+59 metrů!) trochu zaváhal při jízdě po zadním a při druhém pokusu vyjel mimo vyznačený prostor. V další disciplíně – gumování mezi kužely doplatilo na kousavý beton lnářského letiště mnoho jezdců. Úspěšně zvládli oba pokusy pouze tři jezdci, dva udrželi alespoň jeden pokus. Dokonce jsem musel Adamovi přeměřit, že kužely jsou od sebe opravdu tři metry, protože se mu to zdálo zkrátka moc blízko u sebe. Kolečka po zadním opět ovládl ve velkém stylu Kraťas. V třicetisekundovém limitu zvládl 14+13 koleček, což i průměrně vzdělaný vepř domácí spočítá, že potřeboval něco málo přes dvě sekundy na jedno kolečko. Ti, co kolečka po zadním umí si to třeba dovedou představit, že dají jedno, dvě takhle rychle, ale ne takhle rotovat půl minuty v kuse! Ze zbytku profíků se jeho výkonu aspoň na dohled přiblížil Mike s MZetou a Adam, ale opravdu jenom na dohled.

Exhibice profesionálů už byla pro diváka pastva pro oči. U každého jezdce se dalo koukat na něco opravdu atraktivního a byl vidět zřetelný rozdíl proti kategorii amatérů. Jako ty nejlepší momentky bych vypíchl asi toto:
Kraťas – komplet masakr včetně switchback wheelie
Mike MZ – rovněž, jen na menší motorce. Pro příště mi slíbil, že už pojede SFW na CBR, tak jsem zvědavý
Chmelda – ten jeho omezovač s vymáčknutou spojkou při jízdě po zadním, z toho běhá mráz po zádech
Sporťák – taky záležitost s omezovačem, jenom ještě o chlup šílenější – s nohou v hrazdě. + drsně vypadající crash, o kterém jsem psal dříve. Hoši až vám jednou rupne spojkové lanko, tak vás z asfaltu utřou hadrem.
Po skončení exhibice byla ještě na řadě vložená soutěž o nejlepší trik. Šli jsme do ní jenom já a Adam. Adamovo pojetí přeskoku na nádrž při jízdě po zadním bylo pro diváka nesmírně atraktivní už jenom kvůli tomu, že co pokus, to tlama. Že ho to neodradilo, to obdivuju, zvlášť po třetím pokusu, kdy mu to nevyšlo opravdu fest a přeletěl hrůzostrašně přes řidítka. Já jsem si na best trick připravil to samé co posledně + bonusové číslo. Jel jsem záklon v hrazdě až do doteku podsedlákem. Povedlo se mi to na přetí pokus a poměrně čistě, ale když jsem se díval na fotky, tak přiznávám, že na záklon Petra Kozáka to nemá ani náhodou. Už proto jaký adrenalin je těch mých –10° si nedovedu představit co to musí být za masáž při –30°co dával Petr. Kawu, kterou teď stavím se pokusím udělat tak, aby šlo oddělit zadní sedlo a musím to zkusit. Jako bonusové číslo jsem si připravil srandičku převzatou od finských mistrů bolesti The Dudesons. Rozjedeš se na kole co to de a pak ti někdo strčí do předního kola násadu od smetáku. Už jsem to chtěl zkusit loni, ale kolo mi ta banda dravců při páteční kalbě sebrala a ráno jsem našel ohořelé torzo na ohništi (co dodat..). Tentokrát jsem kolo ubránil až do soboty, přestože s ním chtěl démon Adam skákat v lomu ze skály, což mu naštěstí pud sebezáchovy zatrhnul. Tak jako tak se divím, že ho v lomu neutopil, když s ním k té skále plaval. První pokus příliš nevyšel a zlomili jsme násadu od smetáku. Vzala se tedy masivnější násada od lopaty. Ani tam to nevyšlo ideálně, protože se nepovedlo strčit násadu přesně do špic za vidlici. Držkopád z toho sice byl, ale ne ten katapult o který v tomhle šlo. Jako třetí pokus to už Adam nechtěl nechat náhodě, vzal ocelovou trubku a vší silou nabombil mordu do předního kola a šel jsem k zemi. Tak jako tak ale NEJSEM SPOKOJEN! Dokud se to nepovede jak chci, budeme to dál zkoušet. K tomu účelu se ptám, kdo má na SFW 3 volné nějaké kolo na odpis? Ukrajina by k tomu účelu byla úplně ideální!

Zbytek soboty se už nesl v duchum známé, divoce experimentální zábavy, jak ji ze SFW známe. Ježdění na pneumatice za motorkou, ohýnek, kalba hlava nahlava, půlnoční gumovačka atd.

**Soutěžní výsledky třetího kola Street Fighter WEEKENDU pro rok 2012 vypadají takto:
**

Chtěl bych závěrem poděkovat všem, kteří byli součástí téhle monstrózní akce. Především pak:
Voda – díky za pomoc při soutěži a úklidu, bez tebe by to nešlo
Kompletní porota – Kaky, Schimpi, Zelí, Voda a Pája Korych za jejich ochotu a trpělivost bodovat jezdce.
Filip Antošovský – dík, že jsi dojel, 720km autem, to se pozná odhodlání
Adams + kočovné ostravské kmeny + Sporťák + Schimpi + Fox– rovněž dík, že jste přijeli, s váma jsou ty akce patřičně šťavnaťoučké
Jára + Honza – rád jsem vás kluci poznal, odteď máte účast povinnou a hlavně díky za dovoz toho zázemí, zvlášť lednička s aparaturou byla moc příjemná záležitost!
Kraťas – díky, že jsi šel do soutěže, doufám, že to nebylo naposled.
Vyšší moc – díky, že se nikomu nic nestalo.

Těším se na SFW 3 opět ve Lnářích začátkem Srpna. Termín ještě upřesním, ale co už vím dnes je to, že to bude zase brutální akce. Pokud vše vyjde jak plánuju, tak posuneme laťku ještě o pořádný kus výš!

Fotogalerie z této akce najdete např. zde:

"":http://kulich400­.galerie.cz/…8–7-2012-c-1
"":http://kulich400­.galerie.cz/…8–7-2012-c-2

Dnešnímu cvičení nazdar!
ZDAR!

 

Komentáře

kamil.krivka
kamil.krivka - 04:09 13.07.2012
Panove abych vam ty vase plany s poslednim flekem trocha nepozmenil. Na to co jsen tam v sobotu byl a vydel, musim uznat ze tolik motorek po hromade bylo luxusni pokoukani.
Jára Poli
Jára Poli - 21:52 12.07.2012
www.hellsbikers.cz:No uvidíme ale co hlavní je že nás to baví
www.hellsbikers.cz
www.hellsbikers.cz - 20:34 12.07.2012
Jára Poli: neboj na příštim SFW budu poslední já slibuju...
RUTAN
RUTAN - 16:48 12.07.2012
správně se to píše FICK...:)
Jára Poli
Jára Poli - 08:50 12.07.2012
Sporťák:a Pája Fik
Sporťák
Sporťák - 08:22 12.07.2012
Jára:nene,přijede Pepík Šušňů
Jára Poli
Jára Poli - 08:14 12.07.2012
Tak to se máme na co těšit snad přijede zase Hugo
RUTAN
RUTAN - 23:44 11.07.2012
zítra sem dám tabulku výsledků ke stažení v PDF..technicky to tady je dost problém vyřešit. Sporťák - jak říká kamarád - musíš tam srát hodně plynu a mít to tak trochu v piči! a pánové....dneska jsem se dozvěděl, že SFW 2 bude proti trojce dost slabej odvar..připravte se na nejlepší SFW, co jste kdy zažili.
Přemek Vaněk
Přemek Vaněk - 23:31 11.07.2012
když to čtu tak ještě že už sem skončil s novinářskou činností, na takovouhle konkurenci bych neměl nervy :) akce neuvěřitelná, jak řikal mr.K, občas když sem se rozhlíd po ploše, tak sem si připadal jak v americe, takovejch motorek sem ve lnářích neviděl. a večerní crusty demons taky nemaj chybu :)
Sporťák
Sporťák - 21:34 11.07.2012
ty vole,ty se dej na psaní románů opět pecka článek.Co se týče akce tak Nou Cement prvně a snad na posled jsem jel domu i s prázdnym předkem,zadní ráfek zas před smrtí budu muset začít trochu víc drtit ty drifty.Asi málo plynu že se ten předek smeknul
Linkuj si! Přidej na Facebook.com Del.icio.us Jaggni to! Přidej na Pozrisi.sk